thijsenmiausa2018

Dag 20

Dag 20 vrijdag 27 juli

Alles inpakken en het controleren van het gewicht van de koffers is nu van primair belang. Voor de laatste keer alles in de fijne auto inladen en op weg naar Alamo rental car, een reis van 50 minuten. Bij het inleveren wordt met gele stift de steenslag op de vooruit gemarkeerd en wordt een schade rapport ingevuld. Benieuwd wat daar mee gedaan wordt. We zien diverse grote auto's staan, Nissan Mitsubishi Dodge enz.

Wat zullen we deze heerlijke auto met V6 missen, de voortreffelijke automaat, de wegligging, de vierwielaandrijving en ook de rijassistent bij de cruisecontrol die automatisch remt en afstand behoudt. Britt ondekte pas ce laatste dag dat de achterstoelen ook stoelverwarming hadden. Op so.mige dagen had zij het koud, dut door zwasr security glas achter en dus geen warmte van de zon had zoals wij voorin wel. Totaal 3463 mile=5600 km gereden met een gemiddeld verbruik van 1:10. $ 2.80 per gallon= 3,785 liter geeft $ 0,74 en 1 tank gratis.

We stappen in de shuttle bus van Alamo die ons naar de east site ingang brengt, waar Delta gehuisvest is. Na ½ uur in de rij zijn koffers ingecheckt, 22 en 20 kg, en lopen we door naar de douane. We hadden op E-ticket gezien dat we TSA pre indicatie hadden, hiermee mochten we in een aparte rij wat maar 5 minuten duurde ipv de rij van 35 min.

Ondertussen melding van Delta ontvangen dat wij bij gate A27 moeten zijn, nu een moment van 2 uur wachten in een gelukkig koele omgeving met free wifi.

De eerste vlucht moet ons naar Atlanta brengen, een vlucht van 3 uur en een tijdzone van 2 uur overbruggen. De overstaptijd hier is 1 1/2 uur. Hierna richting Amsterdam, een vlucht van 8 ½ uur.

Net voordat we moesten boarden begint het te regenen, jaammer van de afsluiting. Dan begint er de paniek uit te breken, het inkomend Delta toestel waarmee wij naar Altanta moeten heeft in het plaatselijke noodweer technische schade opgelopen. De neus en het rechtervoorraam hebben flinke schade. Dan horen we dat dit toestel niet meer gaat vliegen. Een half uur lang loopt iedereen van Delta rond als een kip zonder kop en er is geen informatie. Dan horen we dat diegenen die een aansluitende vlucht hebben in de rij moeten gaan staan. Na 40 minuten komen we eindelijk aan de beurt. Onze vlucht moet omgeboekt worden, maar gezien late tijd (het is nu al 16.10 uur) zijn er niet veel mogelijkheden. Na 45 minuten zoeken, bellen en weer zoeken, kunnen we met Lufthansa mee. Echter deze vlucht gaat al op 17. 25 uur en de koffers moeten nog om. Mia en ik lopen alvast met handbagage naar gate A43 om daar te wachten. Via Bellen naar Britt via Whatsapp, hoorde ik dat het met koffers nog niet geregeld was. Ik teruggelopen en Mia daar maar wachten en dit allemaal op haar verjaardag. . Ondertussen had vlucht Lufthanza ook delay tot 18.00 uur. De vriendelijke Delta medewerker was nog steeds druk bezig om het met de koffers te regelen. De bagage afhandeling die koffers overdracht moeten regelen namen de telefoon niet op. Eindelijk had hij iemand aan de lijn en de Delta medewerker begint zelf te lachen. Ondertussen vertelde ik dat Lufthansa ook delay had en dat we iets meer tijd hadden. Hij vertelde dat de koffers binnen 10 min bij Lufthansa aangeboden moeten worden anders kan het niet meer. Ondertussen moest deze man naar een andere gate om daar te helpen en nam collega zijn taak over. Net op tijd kreeg hij groen licht en wij de tickets, 18.00 naar Frankfurt en na 1 uur en 40 min overstaptijd naar Amsterdam. Nu hollen nasr gate A43.

Bij de bali van Lufthansa kregen we te horen dat wij gezien late aanmelding geen eten zouden krijgen, maar dat we nog 15min hadden om iets te kopen. Snel 2 sandswits gescoord en als allerlaatste door bording. Helaas hadden we hier ook weer 1 uur vertraging door het slechte weer. Nu maar hopen dat we de overstap kunnen halen.

In Frankfurt ligt de gate waar we de aansluitende vlucht naar Amsterdam hebben op 5 minuten wandelen. De wet van Murphy is ook hier van toepassing, ook hier weer een uur vertraging. H

Hier zien we het TwinCup team van Nederland staan, 3 mensen van Audi Geldermalsen (services)en 3 uit Audi Goes(techniek) https://www.zakengidstiel.nl/nieuws/algemeen/425671/serviceadviseurs-de-waal-winnen-audi-twin-cup-

Gelukkig gaat het verder, buiten de heftige turbulentie boven het IJsselmeer, verder goed. Een vlucht van ongeveer 1 uur dus al met al 2 uur vertraging met oorspronkelijker vlucht. Het had gezien de late tijd en de mogelijkheden pas op zaterdag vliegen veel slechter gekund.