thijsenmiausa2018

Dag 2

Dag 2 dinsdag 10 juli

Na een rustige nacht in ons hotel gaan we/

Het bijzondere aan deze berg is dat je er met een treintje en ook met de auto bovenop kunt komen. Met de auto ga je via de 19 miles lange weg naar de top, is niet gratis en de kosten bedragen $ 15.-/pp of $ 50,-/per auto van 5 personen. Net voor de ingang van het park zien we tot onze verrassing Santa’s Workshop at the North pole in Colorado. Een groot amusument park sinds 1956. Www.northpolecolorado.com

Helaas heeft de jaarlijkse Controle van de spoorlijn, na de winter, ervoor gezorgd dat om veiligheidsredenen de railway onbetrouwbaar is verklaard en voor 2018 de railway te sluiten. Wij gaan helaas dus niet met de Pikes Peak Railway omhoog https://www.cograilway.com/. Dit is erg jammer omdat de tocht met het treintje volgens diverse reisverhalen op internet erg mooi is en met een reistijd van 1 uur en 20 minuten ook goed te doen is. Je hebt dan ruim een half uur op de top. Dat is ook wel voldoende als je alleen maar een beetje rond wil lopen en van het uitzicht genieten. De verwachting is dat de treinreis in 2019 weer mogelijk is.

Na terugkomst gaan we op weg naar Garden of the Gods, dit ligt op de grens van Manitou Springs en Colorado Springs. Net als Royal Gorge (die we morgen gaan bezoeken) valt ook dit park niet onder het beheer van de National Park Service. In dit geval zijn de gevolgen echter niet zo dramatisch als bij de Royal Gorge Bridge. De familie die dit park heeft overgedragen aan de stad Colorado Springs heeft bedongen dat de toegang altijd gratis zou blijven. Er staat wel een groot bezoekerscentrum bij de ingang met een uitgebreide giftshop en een restaurant. Je kunt op het terras zitten met uitzicht op de oranje rotsen.

Het ziet er allemaal mooi uit. De aangelegde wandelpaden zijn echter zo mooi dat het allemaal een beetje onnatuurlijk wordt, het lijkt daardoor op een speeltuin met prachtige klimrekken. Je ziet dan ook op sommige plekken kinderen en hele families overal opklimmen. Volgens de informatie bij het bezoekerscentrum komen er veel verschillende beesten voor in dit gebied. Dat is verrassend te noemen omdat het zo dicht bij de bewoonde wereld van Colorado Springs ligt. Bijvoorbeeld poema's proberen normaal gesproken de mens zoveel mogelijk te mijden. Er schijnen ook veel ratelslangen te zitten.

Nu op weg terug naar ons Hotel om bij te komen van alle indrukken die we hebben opgedaan en gebruik te maken van de hottub en het zwembad. Het eten wordt Chinees, maar in vergelijking met andere Chinese restaurants is het niet goed.